σχόλιο ID-ont: Για αυτούς που υπάρχουν αποδείξεις ότι είναι φοροφυγάδες, οι διασταυρώσεις που πρέπει να κάνει το ΣΔΟΕ, και περιγράφονται κατωτέρω στο δημοσίευμα, είναι μερικές από τις ενδεικνυόμενες. Αυτοί όμως για τους οποίους πρέπει να γίνουν αυτοί οι έλεγχοι, είναι λίγοι και με μεγάλα εισοδήματα. Οι πολλοί, με τα μικρά εισοδήματα, δεν είναι φοροφυγάδες. Τα πολλά λεφτά κλάπηκαν με τις μίζες σε κάθε είδους δημόσιο έργο... και όχι από τον φούρνο και το ψιλικατζίδικο της γειτονιάς.

Όταν ζητάει αυτές τις πληροφορίες (λογαριασμούς νερού, ρεύματος, τηλεφώνου) δίνει την εντύπωση ότι αυτές οι δαπάνες είναι πηγή φοροδιαφυγής. Το ερώτημα που γεννιέται είναι γιατί ο φοροφυγάς να ξοδέψει περισσότερο νερό και ρεύμα; Φαίνεται γελοίο εκ πρώτης. Εντάσσεται όμως στην λογική της καθολικής παρακολούθησης κάθε πτυχής της ζωής των πολιτών. Πιο λαϊκά, το κάνει "για να μπει στο πετσί μας η παρακολούθηση", για να μάθουμε να ζούμε με την παρακολούθηση, προκειμένου να φέρουν τα επόμενα συστήματα που έχουν σχεδιάσει.

Κατά συνέπεια όταν εφαρμόζονται τέτοια μέτρα, καθολικά, στο σύνολο του πληθυσμού, σε πλούσιους και φτωχούς, σε υπόπτους φοροδιαφυγής και μη, τότε μιλάμε για καθολικό εκ των προτέρων έλεγχο για την αποτροπή του "εγκλήματος", στην περίπτωσή μας του οικονομικού! Δηλαδή βαφτίζονται όλοι ύποπτοι και επιβάλλεται ένα σύστημα ελέγχου κάθε οικονομικής κίνησης. Μόνο δικτατορικά και απολυταρχικά καθεστώτα εφαρμόζουν τέτοια μέτρα. Αυτά τα καθεστώτα που φοβούνται ότι ο οποιοσδήποτε, όσο κοντά τους και να είναι, είναι πιθανόν να τους ανατρέψει. Οπότε τους ελέγχουν όλους για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. (βλ. καθεστώς Βόρειας Κορέας, Σταλινικό Καθεστώς, Τσαουσέσκου κλπ)

Σε συνέχεια αυτής της πολιτικής που εφαρμόζεται με την δικαιολογία του οικονομικού εγκλήματος, θα θέλαμε να ρωτήσουμε όσους συμφωνούν με αυτά τα μέτρα το εξής: Όταν η μελλοντική κυβέρνηση πει, με την δικαιολογία της πάταξης του φυσικού εγκλήματος ή/και της τρομοκρατίας : "Κάρτα του Πολίτη τώρα σε όλους για να μπορέσω να πατάξω το φυσικό έγκλημα", θα το θεωρήσουν κι αυτό το μέτρο σωστό;

Μήπως δεχόμενοι όλα αυτά τα μέτρα, στρώνουμε το χαλί στην Κάρτα του Πολίτη αρχικά και στο τσιπάρισμα στο χέρι μελλοντικά;

Πρώτο Θέμα: Ηλεκτρονικό φακέλωμα από ρεύμα, νερό, κάρτες και κινητά

Το καταναλωτικό «προφίλ» κάθε φορολογούμενου ετοιμάζουν στο υπουργείο Οικονομικών, για να διασταυρώνει τα δηλούμενα εισοδήματα και τις αντίστοιχες δαπάνες κάθε πολίτη.


Το ηλεκτρονικό φακέλωμα θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν στις συναλλαγές των φορολογούμενων με τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες πιστωτικών καρτών, κινητής τηλεφωνίας, ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης καθώς και όλα τα στοιχεία για τα δάνεια που έχουν λάβει. Από τον έλεγχο δεν θα ξεφύγουν ούτε οι δαπάνες για νοσοκομεία και θεραπευτήρια, που επίσης θα συλλέγονται και θα διασταυρώνονται.

Με εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών, ζητά από τις εταιρίες κινητής, τις τράπεζες, τις ΔΕΚΟ κλπ να αποστείλουν μέχρι τις 20 Αυγούστου τα σχετικά στοιχεία με ηλεκτρονικό αρχείο στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

Το σύστημα ηλεκτρονικής «σάρωσης» των πάγιων δαπανών εκατομμυρίων ελλήνων φορολογουμένων θα πρέπει να λειτουργήσει στο β΄ εξάμηνο του 2012 και στόχο έχει να εντοπιστούν φορολογούμενοι που θα δηλώσουν στη φορολογική που, ενώ έχουν πολύ υψηλές δαπάνες, δηλώνουν χαμηλό εισόδημα.

Ποιοι θα στείλουν στοιχεία

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, τα πιστωτικά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένων και των υποκαταστημάτων αλλοδαπών πιστωτικών ιδρυμάτων, τα χρηματοδοτικά ιδρύματα, οι φορείς εκκαθάρισης συναλλαγών με χρήση καρτών πληρωμών και τα ιδρύματα πληρωμών που λειτουργούν στην Ελλάδα, τα Ελληνικά Χρηματιστήρια ΑΕ, τα ιδιωτικά θεραπευτήρια, τα δημόσια θεραπευτήρια και οι κλινικές των ταμείων ασφάλισης, οι επιχειρήσεις ιδιωτικής ασφάλισης, τα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης, οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και οι εταιρείες ύδρευσης, υποχρεούνται να διαβιβάζουν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομικών αρχεία με στοιχεία οικονομικού και φορολογικού ενδιαφέροντος.

Τι στοιχεία θα συλλέγονται

Τα πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα, καθώς και τα ιδρύματα πληρωμών διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών στοιχεία που αφορούν σε:

α) δάνεια προς νοικοκυριά και επιχειρήσεις,

β) υπόλοιπο και κινήσεις λογαριασμών, ενεργών ή μη, που άνοιξαν ή έκλεισαν.

γ) κάθε άλλο στοιχείο αναγκαίο στις διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξης του φόρου καθώς και στις διαδικασίες του ελέγχου και των διασταυρώσεων.

 
Αναφορικά με τα δάνεια προς πελάτες / κατοίκους (ιδιώτες και επιχειρήσεις), διαβιβάζονται:

α) Τριψήφιος κωδικός τράπεζας όπως ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος ή επίσημη επωνυμία χρηματοδοτικού ιδρύματος,

β) ΑΦΜ του δανειολήπτη.

γ) ΑΔΤ ή αριθμός διαβατηρίου, ημερομηνία, τόπος γεννήσεως και διεύθυνση κατοικίας δανειολήπτη, εφόσον δεν υπάρχει ΑΦΜ.

δ) Το είδος του δανείου (στεγαστικό, καταναλωτικό, επιχειρηματικό δάνειο).

ε) Ημερομηνία χορήγησης του δανείου,

στ) νόμισμα τήρησης του δανείου,

ζ) υπόλοιπο δανείου στην αρχή της περιόδου του έτους αναφοράς,

η) Υπόλοιπο δανείου στο τέλος της περιόδου του έτους αναφοράς,

θ) Σύνολο χρεώσεων που επιβαρύνουν το υπόλοιπο του δανείου κατά το έτος αναφοράς, συμπεριλαμβανομένων των τόκων,

ι) Σύνολο πιστώσεων που μειώνουν το υπόλοιπο του δανείου κατά το έτος αναφοράς,

ια) Ένδειξη αν έχει δοθεί επιδότηση του δανείου.

ιβ) Ένδειξη δανείου α΄ κατοικίας

Αναφορικά με τα υπόλοιπα των λογαριασμών, ενεργών ή μη, που άνοιξαν ή έκλεισαν διαβιβάζονται:

α) Τριψήφιος κωδικός τράπεζας όπως ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος ή επίσημη επωνυμία ιδρύματος πληρωμών,

β) Ονοματεπώνυμο πρώτου δικαιούχου και συνδικαιούχων του λογαριασμού,

γ) Αριθμός λογαριασμού,

δ) Υπόλοιπο λογαριασμού,

ε) Κωδικός νομίσματος,

στ) Ημερομηνία αναφοράς.

 Επίσης διαβιβάζονται:

 α) Ύπαρξη επενδυτικών χαρτοφυλακίων (ενδεικτικά αναφέρονται: αμοιβαία κεφάλαια, μετοχές, παράγωγα, ομόλογα, προϊόντα εφάπαξ καταβολής, επενδύσεις σε χρυσό ή ασήμι κ.λ.π.),

β) Κίνηση επενδυτικών χαρτοφυλακίων (ενδεικτικά αναφέρονται: αμοιβαία κεφάλαια, μετοχές, παράγωγα, ομόλογα κ.λ.π.),

γ) Ύπαρξη θυρίδων,

δ) Αγορά χρυσών λιρών και ράβδων χρυσού.

Εξάλλου, τα ιδιωτικά θεραπευτήρια διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών κατάσταση με τα ακόλουθα στοιχεία:

α) ΑΦΜ ιατρού που εκτέλεσε την πράξη,

β) ένδειξη έμμισθου ή συνεργαζόμενου ιατρού,

γ) ημερομηνία εκτελεσθείσης πράξης,

δ) κωδικό ιατρικής πράξης.

Οι επιχειρήσεις ιδιωτικής ασφάλισης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, περιεχόμενο των βεβαιώσεων που χορηγούν στους πελάτες τους για να τύχουν της ωφέλειας της μείωσης φόρου. Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) ΑΦΜ υπόχρεου,

β) Αριθμός συμβολαίου,

γ) Ποσό ασφαλίστρων που κατέβαλε ο υπόχρεος,

δ) Ημερολογιακό έτος είσπραξης.

 
Τα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, το περιεχόμενο των βεβαιώσεων που χορηγούν στους ασφαλισμένους τους για τις υποχρεωτικές τους εισφορές σε αυτά, καθώς και για τις προαιρετικές τους εισφορές. Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) ΑΦΜ υπόχρεου ασφαλισμένου,

β) Ποσό εισφορών που κατέβαλε ο υπόχρεος ή ο εργοδότης του υπέρ αυτού,

γ) Ημερολογιακό έτος είσπραξης,

δ) ΑΜΚΑ υπόχρεου ασφαλισμένου.

Οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, στοιχεία για το τηλεπικοινωνιακό κόστος, όπου  συμπεριλαμβάνονται τα πάγια τέλη και τα τέλη χρήσης για συνδέσεις σταθερής και κινητής τηλεφωνίας ή σύνδεσης στο διαδίκτυο μέσω σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας, είτε αυτή γίνεται μέσω συμβολαίου, είτε μέσω κάρτας. Στο κόστος αυτό δεν υπολογίζονται οι φορολογικές επιβαρύνσεις, καθώς και οι λοιπές επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων. Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) ΑΦΜ υπόχρεου συνδρομητή (ή αριθμός αστυνομικής ταυτότητας εφόσον στερείται ΑΦΜ),

β) Ποσό ετήσιου τηλεπικοινωνιακού κόστους (καθαρή αξία λογαριασμού),

γ) Ημερολογιακό έτος αναφοράς.

Οι εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, στοιχεία κατανάλωσης και κόστος ηλεκτρικής ενέργειας των συνδρομητών τους. Στο ετήσιο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας δεν υπολογίζονται οι φορολογικές επιβαρύνσεις, καθώς και οι λοιπές επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων. Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) Αριθμός Παροχής,

β) ΑΦΜ συνδρομητή (ή αριθμός αστυνομικής ταυτότητας εφόσον στερείται ΑΦΜ)),

γ) Κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος σε κιλοβατώρες (KWh),

δ) Κόστος ηλεκτρικού ρεύματος (καθαρή αξία λογαριασμού),

ε) Περίοδος αναφοράς.

Οι εταιρείες ύδρευσης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, στοιχεία κατανάλωσης και κόστος νερού των συνδρομητών τους. Στο ετήσιο κόστος ύδρευσης δεν υπολογίζονται οι φορολογικές επιβαρύνσεις, καθώς και οι λοιπές επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων. Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) Αριθμός Παροχής,

β) ΑΦΜ συνδρομητή (ή αριθμός αστυνομικής ταυτότητας εφόσον στερείται ΑΦΜ),

γ) Κατανάλωση νερού σε κυβικά μέτρα (m³),

δ) Κόστος νερού (καθαρή αξία λογαριασμού),

ε) Περίοδος αναφοράς.

http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=190996

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

top