Η ατελείωτη χρήση του δημοφιλούς δικτύου ενεργοποιεί τις ίδιες εγκεφαλικές περιοχές με τα ναρκωτικά, λένε οι επιστήμονες - Πώς έγινε το πείραμα με τους φοιτητές. 

Το Facebook είναι εθιστικό. Σύμφωνα με ένα πείραμα που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή φοιτητών, στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, ο τρόπος που επιδρά το μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον εγκέφαλο είναι παρόμοιος με αυτόν της κοκαΐνης.

Τα αποτελέσματα του πειράματος δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική έκδοση «Psychological Reports: Disability and Trauma». Οι 20 φοιτητές συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που αξιολογούσε το πόσο έχουν εθιστεί στο Facebook και το άγχος που μπορεί να νιώσει κάθε ένας από αυτούς όταν αποσύρεται από το κοινωνικό δίκτυο.

 
Στη συνέχεια παρουσιάστηκε στους ίδιους φοιτητές μια σειρά από εικόνες, κάποιες από τις οποίες είναι σχετικές με το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και κάποιες τελείως άσχετες, με σήματα κυκλοφορίας. Τους ζητήθηκε να πιέζουν ένα κουμπί κάθε φορά που έβλεπαν μια εικόνα σχετική με το Facebook.

Οι ερευνητές καθ' όλη τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, παρακολουθούσαν την δραστηριότητα των εγκεφάλων των φοιτητών και διαπίστωσαν ότι οι εθισμένοι φοιτητές πατούσαν πολύ γρήγορα το κουμπί όταν αντίκριζαν μια εικόνα σχετική με το μέσο δικτύωσης.

«Είναι τρομακτικό αν σκεφτείτε τι μπορεί να συμβεί αν οδηγούν ένα αυτοκίνητο αυτοί που πιο γρήγορα αντιδρούν στο Facebook και όχι στα σήματα οδικής κυκλοφορίας» δηλώνει ο καθηγητής Ofir Turel του California State University.


Ωστόσο οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι δεν επηρεάζονται οι αυθόρμητες αντιδράσεις των εγκεφάλων των χρηστών που είναι φανατικοί χρήστες του Facebook και αυτό είναι που κάνει τη μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα ναρκωτικά.
 
«Αυτά είναι καλά νέα, καθώς αυτό σημαίνει ότι η συμπεριφορά των φανατικών χρηστών του κοινωνικού μέσου μπορεί να διορθωθεί. Η συμπεριφορά των εθισμένων προέρχεται από την μικρή θέλησή τους να ελέγξουν τις αντιδράσεις τους» εξηγεί ο καθηγητής Turel διαγράφοντας τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο Facebook και τα ναρκωτικά. 


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

top