Τα τελευταία χρόνια, στελέχη του Facebook έχουν παραχωρήσει πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών τους σε ορισμένες διαφημιστικές εταιρείες, σύμφωνα με εσωτερικά emails που αποκαλύφθηκαν σε πρόσφατη δίκη.
Ο κολοσσός των social media επεξεργαζόταν κρυφά τα δεδομένα των χρηστών για διαφημιστικές αγορές και προωθήσεις επιχειρήσεων. Το πρόβλημα πυροδοτήθηκε από την Six4Three.
Ουσιαστικά, το Facebοok κατηγορείται επειδή
έδινε περισσότερα δικαιώματα -απ’ όσο έπρεπε- σε ορισμένες εταιρείες και
δεν συμμορφώνεται με τους κανονισμούς του Federal Trade Commission, οι
οποίοι προβλέπουν (από το 2011) ότι το κοινωνικό δίκτυο δεν επιτρέπεται
να παραχωρεί πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα χρηστών σε τρίτους
προγραμματιστές.
Μερικές από τις εταιρείες που συνεργαζόταν (ή συνεργάζεται ακόμα) το Facebook είναι: Lyft, Tinder, Amazon, Airbnb και Royal Bank of Canada.
Φυσικά, ο κολοσσός, από την πλευρά του, αρνείται την κατηγορία.
Δυστυχώς όμως για το Facebook, οι χιλιάδες σελίδες δικαστικών
αρχείων, οι οποίες αγωνίζεται να παραμείνουν σφραγισμένες, απεικονίζουν
τις έξυπνες στρατηγικές που χρησιμοποιεί το κοινωνικό δίκτυο για να
δομήσει τη διαφημιστική του αυτοκρατορία.
Μετά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, οι νομοθέτες αμφισβητούν επανειλημμένα τις σχέσεις του Facebοok με τους data partners.
Οι επικοινωνίες μέσω email των στελεχών του Facebοok δημοσιοποιήθηκαν
την Τετάρτη από το ειδησεογραφικό site Ars Technica. Ο κολοσσός δεν
αμφισβήτησε την αυθεντικότητα των εγγράφων αλλά τόνισε ότι τα εκθέματα
στην υπόθεση χρησιμοποιήθηκαν μυστικά για να δώσουν μια παραπλανητική
εικόνα λήψης αποφάσεων στην εταιρεία σε μια περίοδο που περιορίζει
δραστικά τις πληροφορίες που θα μπορούσαν να συλλέξουν οι
προγραμματιστές εφαρμογών.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η δικαστική υπόθεση του Facebοok επικεντρώνεται σε μια χρονική περίοδο όταν η εταιρεία σταματούσε σταδιακά την ελεύθερη πρόσβαση σε προγραμματιστές εφαρμογών
που λάμβαναν μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων των χρηστών του. Ο
κολοσσός είχε δηλώσει ότι θα έκοβε οριστικά την πρόσβαση. Δυστυχώς, το
σκάνδαλο του Cambridge Analytica προκάλεσε μεγάλη αμφισβήτηση.
Η δίκη πήρε νέα ζωή το περασμένο Σαββατοκύριακο όταν κυβερνητικοί
πράκτορες στο Ηνωμένο Βασίλειο κατάσχεσαν ψηφιακά αντίγραφα χιλιάδων
εγγράφων από τον κύριο Ted Kramer, όταν ταξίδευε στο Λονδίνο την
περασμένη εβδομάδα.
Ποια είναι όμως η σχέση του εν λόγω κυρίου με το Facebοok;
Η εταιρεία του Kramer, η Six4Three LLC, ήταν ο δημιουργός του
Pinkinis, μια εφαρμογή που επέτρεπε στους χρήστες να βρουν φωτογραφίες
από χρήστες του Facebook που φορούσαν μπικίνι. Η εφαρμογή κατασκευάστηκε με βάση τα δεδομένα του Facebook, τα οποία η Six4Three και χιλιάδες άλλοι προγραμματιστές έχουν πρόσβαση μέσω του API.
Η τροφοδοσία δεδομένων επέτρεψε στη Six4Three να ταιριάξει φωτογραφίες
χρηστών στο Facebook που είναι με μπικίνι και είναι ή ήταν φίλοι ή φίλοι
φίλων με τους χρήστες του Pinkinis.
Το Spotify, Tinder και πολλά άλλα dating και gaming apps καθώς και το Obama campaign και η Cambridge Analytica συγκαταλέγονται μεταξύ των προγραμματιστών και των οργανισμών που έχουν πρόσβαση ή έχουν αποκτήσει δεδομένα από το API,
το οποίο το Facebook είχε προσφέρει δωρεάν στους προγραμματιστές από το
2007. Το API έδωσε στους προγραμματιστές πρόσβαση στα δίκτυα φίλων των
χρηστών και στις αναρτήσεις στο Facebook, τις οποίες οι εταιρείες
χρησιμοποίησαν για να βρουν και να αποκτήσουν νέους πελάτες.
Για χρόνια, το Facebook ενθάρρυνε τους προγραμματιστές να δημιουργούν
εφαρμογές που έκαναν τους ανθρώπους να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο
στην πλατφόρμα. Μετά την άνοδο των smartphones, το Facebook τελικά έγινε αρκετά μεγάλο ώστε να μην χρειάζεται να βασίζεται σε προγραμματιστές για δέσμευση και ιδέες.
Το 2014, το Facebook ξαφνικά ανακοίνωσε ότι περιορίζει την πρόσβαση των προγραμματιστών στο API,
αναφέροντας τις ανησυχίες περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής χρηστών
που παραπονέθηκαν ότι τα δεδομένα τους παραχωρούνται σε τρίτους χωρίς τη
συγκατάθεσή τους.
Η Six4Three ισχυρίζεται ότι η ιδιωτικότητα δεν ήταν ο λόγος για τον οποίο το Facebook περιόρισε το API. Το
Facebook συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τη ροή
δεδομένων ως πλεονέκτημα, για να πιέσει τις επιχειρήσεις να αγοράσουν
διαφήμιση που θα τροφοδοτούσε την επιχειρηματική δραστηριότητα της
εταιρείας.
Το Facebook λέει ότι καμία από τις εταιρείες που αναφέρονται στα έγγραφα εκτός από την Amazon εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση μετά το 2015.
Ο Ted Kramer ισχυρίζεται επίσης ότι το Facebοok γνώριζε ότι
οι προγραμματιστές λάμβαναν δεδομένα που παραβίαζαν την πολιτική
απορρήτου και το διάταγμα έγκρισης του 2011.
Το Facebook αρνείται τους ισχυρισμούς περί παραβίασης του
διατάγματος. Αυτή η προνομιακή πρόσβαση συζητήθηκε μεταξύ των στελεχών
του Facebοok ήδη από το 2012, σύμφωνα με το email.
Σε μια άλλη ανταλλαγή email το 2013 σχετικά με την πρόσβαση της Amazon, ένας υπάλληλος ανέφερε στους συναδέλφους ότι θα παραχωρούσαν στην Amazon την άδεια χρήσης του API μόνο αν ανταποκρινόταν σε αυτά που ζητούσαν.
Ένας άλλος υπάλληλος απάντησε ότι επειδή το Facebook ήταν στη διαδικασία περιορισμού του API, η εταιρεία θα χρειαζόταν να επιτύχει μια συμφωνία.
Τελικά, η Amazon διατήρησε την πρόσβαση στα δεδομένα χρήστη του Facebοok,
επειδή ήταν ένας “εταιρικός συνεργάτης” που φιλοξένησε εφαρμογές του
Facebook στη πλατφόρμα του και όχι απλά ένας προγραμματιστής εφαρμογών.
Τα σχόλια δικά σας…
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου