σχόλιο ID-ont: Θυμάστε την πρόθεση της Κυβέρνησης για την έκδοση της "Κάρτας του Τζογαδόρου"; Ε, λοιπόν υπάρχουν εξελίξεις στο εν λόγω θέμα.

Διαβάστε πρώτα ένα ρεπορτάζ του EURO2DAY που σχολιάζει την πρόβλεψη για την δημιουργία της Κάρτας Τζογαδόρου στο νέο σχέδιο νόμου για τα τυχερά παιχνίδια.

Στην συνέχεια διαβάστε τα σχόλια της Εταιρείας DIONIC για αυτό το σχέδιο νόμου. Η εταιρεία ενδιαφέρεται επιχειρηματικά για τον χώρο των τυχερών παιχνιδιών. Εστιάστε στην παρατήρησή της Νο7, με την οποία η εταιρεία προτείνει στην Κυβέρνηση η "Κάρτα του Τζογαδόρου" να είναι ίδια με την "Κάρτα του Πολίτη". Προφανώς θα επιθυμούσε μια μέρα η "Κάρτα του Τζογαδόρου" να ενσωματωθεί στην "Κάρτα του Πολίτη" όπως θα γίνει και με τόσες άλλες Κάρτες: Υγείας, Δημότη, Αγορών, Εργαζομένου κλπ

Γράφει λοιπόν η εταιρεία:
7.Η Ατομική Κάρτα παίκτη θα πρέπει να είναι η ίδια με την ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ. Ετσι δεν θα έχουμε δυσχέρειες στην έκδοση της αφού η ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ δρομολογείται και εξασφαλίζεται η ασφάλεια της έκδοσής της.  
Η εταιρεία προφανώς αναφέρεται στην γνωστή "ασφάλεια" που ΔΕΝ υφίσταται σε κανένα σύστημα και αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός των ονειροπόλων της Πληροφορικής. Πρόκειται δηλ. για την ασφάλεια που είχαν τα συστήματα της SONY, του Αμερικανικού Πενταγώνου, της NSA, της Apple, των Χρηματιστηρίων LSE και NASDAQ, της NASA, των 6 μεγαλυτέρων πετρελαϊκών εταιρειών του κόσμου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Υπουργείου Οικονομικών του Καναδά, του Υπουργείου Οικονομικών της Γαλλίας κ.ο.κ.... 

Περίεργες πρωτοτυπίες στο νομοσχέδιο για το τζόγο
Μέσα σε επτά αράδες του σχεδίου νόμου για τα τυχερά παιχνίδια η κυβέρνηση κατάφερε να ανατρέψει όλα όσα είχε εξαγγείλει περί προσπάθειας καταπολέμησης του παράνομου τζόγου, περί απόλυτης πίστης στη διαφάνεια κ.λπ. Ερωτήματα δεν προκαλεί μόνο η εμμονή των υπευθύνων στην κάρτα τζογαδόρου αλλά και οι γενικές αναφορές στον τρόπο αδειοδότησης των παιχνιδομηχανών (φρουτάκια), η παραχώρηση 1.500 μηχανών στον οργανισμό του Ιπποδρόμου (ΟΔΙΕ) ως προίκα για τον ιδιώτη επενδυτή και άλλα.

Το σχέδιο νόμου επιβάλλει την έκδοση ατομικής κάρτας παίκτη σε οποιονδήποτε θέλει να παίξει στα φρουτάκια αλλά και μέσω Διαδικτύου! Όσοι ασχολούνται με την αγορά τυχερών παιχνιδιών προσπαθούν να καταλάβουν πώς ο τουρίστας, ο οποίος έρχεται για λίγες ημέρες στην Ελλάδα, θα πρέπει να έχει ατομική κάρτα παίκτη με προσωπικά στοιχεία όπως ο ΑΦΜ και άλλα, τα οποία δεν ξεκαθαρίζονται από το σχέδιο νόμου. Ή, επιπλέον, πώς θα βγάλει ατομική κάρτα παίκτη ένας που αποφασίζει να δοκιμάσει την τύχη του μέσω Διαδικτύου στις 12 τη νύχτα ή στις 2 το πρωί.

"Σε ολόκληρο τον κόσμο, οι χώρες που θέλουν να ενισχύσουν τα έσοδα από τον τουρισμό και τα τυχερά παιχνίδια (ενίοτε συνδέονται) ζητούν ολοένα και λιγότερα προσωπικά δεδομένα, με εξαίρεση τη Σουηδία", επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς. Αναρωτιούνται γιατί η Ελλάδα κινείται ακριβώς αντίστροφα, με δεδομένο πως η ατομική κάρτα παίκτη και άλλα γραφειοκρατικά μέτρα θα έχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από το επιδιωκόμενο: έκρηξη του παράνομου τζόγου την ίδια στιγμή όπου η κυβέρνηση επαγγέλλεται ότι μέσω της κάρτας όλα θα είναι διαφανή και το δημόσιο ταμείο δεν θα χάνει ούτε ευρώ


Κάποιοι συνδέουν την κυβερνητική εμμονή και τις επτά αράδες για την κάρτα τζογαδόρου με μία... ανύπαρκτη εταιρία από τον Καναδά. Εκπρόσωποι της τελευταίας εδώ και πολλούς μήνες προσπαθούν να πείσουν κυβερνητικά στελέχη και παίκτες της αγοράς τυχερών παιχνιδιών περί της ορθότητας της συγκεκριμένης επιλογής. Και φαίνεται πως έπεισαν κάποιους...

Με ενδιαφέρον παρακολουθούν μερικοί και τη βιασύνη της κυβέρνησης. Έπειτα από καθυστερήσεις 15 μηνών, εμφανίζεται να καταθέτει στη Βουλή σχέδιο νόμου για τα τυχερά παιχνίδια στο οποίο περιέχονται διατάξεις που εξακολουθούν να συναντούν την αντίδραση των κοινοτικών αρχών. Η βιασύνη συνδέεται, άραγε, μόνο με το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα πώλησης του ΟΠΑΠ και του ΟΔΙΕ και με την προσπάθεια για καλύτερο τίμημα με προίκα τα φρουτάκια; Στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα προχωρούν σε μία ιδιωτικοποίηση την εβδομάδα. Γιατί να μην πιστεύουν πως θα ξεπεραστούν με μαγικό τρόπο οι αντιρρήσεις της Κομισιόν για τη ρύθμιση της αγοράς τυχερών παιχνιδιών;

Όσο για τις πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες υπάρχουν στοκαρισμένες παιχνιδομηχανές που θα βγουν στην αγορά αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, κάποιοι περιμένουν τις τελικές προδιαγραφές. Οι ίδιοι επισημαίνουν πως δεν ξεκαθαρίζεται πώς θα μοιραστούν οι υπόλοιπες 18.500 παιχνιδομηχανές.



Dionic: Νέα άνοιγμα στα τυχερά παιχνίδια
Στα τυχερά παιχνίδια ετοιμάζει να «εισβάλει» ο όμιλος της DIONIC, καθώς η αγορά έχει παρουσιάσει το τελευταίο διάστημα μεγάλη επέκταση. Μάλιστα ο όμιλος έχει ετοιμάσει και μία σειρά από παρατηρήσεις πάνω στο πολυνομοσχέδιο τις οποίες θα αποστείλει στους αρμόδιους.
Ειδικότερα, ο όμιλος αναφέρει τα εξής:

«Εν όψει του ενδιαφέροντος που έχει εκφράσει η εταιρία μας για επέκταση των δραστηριοτήτων μας στην Ελληνική Αγορά, χαιρετίζουμε τη νομοθετική παρέμβαση της Ελληνικής Κυβέρνησης για τη ρύθμιση των τυχερών παιχνιδιών και οφείλουμε να επισημαίνουμε:

1. Αρθρο 28 παρ. 2: Στην αρχή θα πρέπει ο κανονισμός να πάρει ως κυρίως σώμα τον κανονισμό μιας χώρας με εμπειρία πχ. ΗΠΑ-Νεβάδα, Ιταλία VLT κ.λπ

2. Κάθε μηχάνημα (είτε τυχερό είτε τεχνικό) εκτός από τον αριθμό έγκρισης θα πρέπει να έχει έναν μοναδικό Σειριακό Αριθμό που θα φαίνεται στο ΜΠΡΟΣΤΑ μέρος του μηχανήματος και στο firmware (εμφανές μετά από εντολή του μενού). Κάθε τέτοιο μηχανημα δια του ΣΕΙΡΙΑΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ του θα δηλώνεται από τον κάτοχο σε εδικό site της ΕΕΕΠ και μέσω διαδικτύου θα μπορούν οι υπηρεσίες ελέγχου σε φυσικούς χώρους (καταστήματα) να ελέγχουν τα μηχανήματα (επιβεβαίωση σειριακών).

3. Για τη διαδικασία πιστοποίησης είτε μηχανήματος είτε παιγνιδιού ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ υποχρεωτικά αποκτά νόμιμο εκπρόσωπο στην Ελλάδα (υπεύθυνο). Αυτός φροντίζει σε συνεργασία με τους παρόχους, διανομείς κ.λπ να προχωρά στη δέουσα διαδικασία και είναι υπεύθυνος. Υποχρεωτικά ο κατασκευαστής πρέπει να είναι regulated (να ρυθμίζεται) από κάποιο αποδεκτό jurisdiction (καθεστώς δικαιοδοσίας). Μετά την πιστοποίηση όλοι το διακινούν και χρησιμοποιούν τα μηχανήματα χωρίς άλλη διαδικασία πιστοποίησης (δηλ. 1 φορά ανά κατασκευαστή-μηχάνημα-παιγνίδι)

4. H ΕΕΕΠ οφείλει να ερευνά κάθε καταγγελία και να προστατεύει το ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ αλλά και τον αθέμιτο ανταγωνισμό από παράνομες πράξεις. Να προβλεφτούν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για ολιγωρία της π.χ. πέραν των 30 ημερών να δράσει.

5. Αρθρο 28 παρ. 6: Τα πρόστιμα πρέπει να υπολογίζονται ως το μέγιστο μεταξύ όσων ήδη προβλέπει και το τριπλάσιο του οφέλους από την παράνομη πράξη. Προφανώς και ποινικές ευθύνες.

6. Αρθρο 29. Παρ 3: Το σύνολο των δεδομένων να γίνεται δημόσια γνωστό μέσω INTERNET ώστε να εξασφαλίζεται η επιθυμητή διαφάνεια.

7. Η Ατομική Κάρτα παίκτη θα πρέπει να είναι η ίδια με την ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ. Ετσι δεν θα έχουμε δυσχέρειες στην έκδοση της αφού η ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ δρομολογείται και εξασφαλίζεται η ασφάλεια της έκδοσής της. Εκδότες δεν μπορούν να είναι οι Πάροχοι Τυχερών Παιγνίων. Ιδιαίτερη φροντίδα για αλλοδαπούς-τουρίστες. Ισως ειδικά για αυτούς να εκδίδεται και από τα ξενοδοχεία διαμονής τους ή κάποια αποκεντρωμένη τουριστική υπηρεσία. Θα μπορούσε να εκδίδεται και στα σημεία εισόδου στη χώρα και να χρησιμοποιείται ακόμη και για το VAT Refund πρόγραμμα. Η κάρτα για έλληνες μπορεί να θέτει και όρια ίσα με ποσοστό του εισοδήματος που μπορεί να συμμετέχει σε τυχερά.

8. Αρθρο 30: Το πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης της ορθής εκτέλεσης των τυχερών θα πρέπει να είναι ΕΝΑ.
ΚΟΙΝΟ για όλους τους παρόχους και το κόστος του να επιμερίζεται βάσει των μηχανημάτων (αδειών) που έχει στην κατοχή του. Η τεχνογνωσία της Ιταλίας θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί καθώς ήδη όλες οι σοβαρές εταιρείες είναι συμβατές και έτοιμες. Ομοίως και για το δίκτυο. Ενα πρωτόκολλο κοινό για όλους με επίσης επιμεριζόμενο το κόστος.

9. Αρθρο 32 παρ. 2: Στα VLT δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται μετρητά. Μόνο προπληρωμένη κάρτα (ει δυνατόν η κάρτα παίκτη). Ετσι ο έλεγχος είναι καλύτερος. Τα μετρητά οδηγούν σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

10. Αρθρο 35 παρ. 4: Οι παραβάτες και οι συνδεδεμένες εταιρείες θα αποκλείονται για ΔΥΟ χρόνια από διεκδίκηση αδειών τυχερών παιγνίων.

11. Αρθρο 38 παρ. 2: Στα τεχνικά-ψυχαγωγικά επιτρέπεται είτε δικτυακό ΦΗΜ (φορολογικός μηχανισμός) είτε prepaid card που εξασφαλίζει κεντρικό ΦΗΜ, άρα μείωση του κόστους ανά μηχάνημα και καλύτερο έλεγχο μια και η φορολογική μνήμη σε κάθε μηχάνημα απαιτεί υποχρεωτικά επιτόπιο έλεγχο κάτι που δυσκολεύει τον έλεγχο.

12. Αρθρο 38 παρ. 4: Υποχρέωση λευκού ποινικού μητρώου όχι μόνο σε διοικήσεις κ.λπ αλλά σε κάθε απασχολούμενο στις επιχειρήσεις του είδους. Ετσι θα αποφευχθούν (μειωθούν) οι αχυράνθρωποι.

13. Αρθρο 39: Πρέπει να διατηρηθεί η ισορροπία στην αγορά. Η ΟΠΑΠ Α.Ε. εκτός των 16.500 αδειών δεν πρέπει να έχει άλλα παραπάνω δικαιώματα πχ. δικαίωμα παραχώρησης αδειών κ.λπ. Επίσης δεν πρέπει να αφεθεί μόνος του. Το Υπουργείο εντός τριών (3) μηνών από την ψήφιση νόμου να προχωρήσει στις αποφάσεις για εκχώρηση των υπολοίπων αδειών. Οι πάροχοι να πάρουν από 1.500-2.000 άδειες έκαστος, ώστε να λειτουργήσει η ελεύθερη αγορά.
Ούτως ή άλλως 2.000 άδειες είναι μια επένδυση των 30-40 εκ ευρώ κατ’ ελάχιστο, άρα έχει το μέγεθος που χρειάζεται. Μεγαλύτερος αριθμός μηχανημάτων ανά άδεια θα οδηγήσει σε μονοπωλιακές καταστάσεις. Μέγιστος χρόνος για ολοκλήρωση αδειοδοτικής διαδικασίας έξι (6) μήνες από αντίστοιχη για την ΟΠΑΠ Α.Ε., ώστε η αγορά να «ανοίξει» γρήγορα και ομαλά. Υποχρέωση κάθε παρόχου να θέσει σε λειτουργία τα μηχανήματα με κυρώσεις όμοιες με του ΟΠΑΠ Α.Ε. σε αντίθετη περίπτωση.

14. Αρθρο 43 παρ. β: Στους χώρους διεξαγωγής τυχερών να προστεθούν και Ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων με κατάλληλες προδιαγραφές χώρων ώστε να αυξηθούν τα έσοδα από τουρίστες.

15. Αρθρο 42 παρ. 4: Ομοια με 12 ανωτέρω. Λευκό Ποινικό για όλους τους απασχολούμενους.

16. Αρθρο 45 παρ. 5: Αδεια ισχύος τουλάχιστον 7 ετών μια και είναι αρχική επένδυση και χρειάζεται απόσβεση. Μετά τα 7 έτη open market η αγορά ας καθορίσει το ποιές εταιρείες θα μείνουν.

17. Αρθρο 46: Κεφάλαιο > 1.000.000. Εγγυητική > 500.000 ευρώ. Λευκό Ποινικό για όλους τους απασχολούμενους.

18. Αρθρο 47 παρ. 7: Ιστότοποι που λειτουργούν σήμερα (ως και 1 έτος πριν) σε καθεστώς παρανομίας να αποκλείονται από τη συμμετοχή στο διαγωνισμό. Δεν είναι σωστό (αθέμιτος ανταγωνισμός) να καλούνται όσοι δεν είχαν ξεκινήσει δραστηριότητα (λόγω παράνομης κατάστασης) να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις εταιρίες που έχουν φροντίσει ήδη να γίνουν γνωστές στο ελληνικό κοινό.

19. Αρθρο 47 παρ. 8: Θα πρέπει το σύνολο του data center να είναι στην Ελλάδα. Αλλιώς ο έλεγχος είναι τεχνικά δύσκολος αν όχι αδύνατος.

20. Αρθρο 49: Συμμετοχή στο δικτυακό τυχερό παίγνιο μόνο με την ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΡΤΑ ΠΑΙΚΤΗ (ίδια με των VLT).

21. Αρθρο 47 παρ. 4: Δέσμευση Τραπεζών να μη διακινούν πιστωτικά ποσά είτε μέσω λογαριασμών είτε μέσω πιστωτικών καρτών που δεν έχουν ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ από των δικαιούχο. Επίσης να αποστέλλουν τις αντίστοιχες εγγραφές στην ΟΙΚΕΙΑ Δ.Ο.Υ. Ετσι δυσκολεύει η διεκδίκηση του κέρδους από τους συμμετέχοντες σε παράνομα τυχερά μέσω διαδικτύου.

22. Αρθρο 51 παρ. 3: Οι παραβάτες εκτός των άλλων να χάνουν την άδεια για 1 βδομάδα στη πρώτη παράβαση, 1 μήνα στη 2η παράβαση και οριστικά στη 3η.

23. Αρθρο 52: Τα χρηματικά πρόστιμα να υπολογίζονται ως το μέγιστο μεταξύ των όσων ήδη προβλέπονται και του τριπλασίου των εσόδων από την παράβαση.»

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

top