«Όχι» στις κάμερες στο εσωτερικό των συρμών του μετρό λέει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ενώ με απόφασή της επιτρέπει  την εγκατάστασή τους στις εξωτερικές πλευρές των συρμών.

Αίτημα στην Αρχή είχε υποβάλλει η  «Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας» όπου ζητούσε να εγκατασταθούν 24 κάμερες μέσα σε κάθε συρμό των γραμμών 2 και 3 (ο κάθε συρμός έχει 6 βαγόνια και σε κάθε βαγόνι θα υπήρχαν στην οροφή 4 εσωτερικές κάμερες που θα ήταν τοποθετημένες στην οροφή) και να εγκατασταθούν 12 εξωτερικές κάμερες σε κάθε συρμό των ίδιων γραμμών (δύο εξωτερικές πλευρικές κάμερες σε κάθε ένα από τα 6 βαγόνια του συρμού).

Οι εικόνες από τις κάμερες θα κατέληγαν στις δύο καμπίνες του οδηγού, ενώ  η οθόνη του οδηγού θα εστίαζε  στην κάμερα εκείνη που θα  υπήρχε κάποιο «γεγονός συναγερμού», όπως είναι η ενεργοποίηση του σήματος συναγερμού από επιβάτη ή η ανίχνευση καπνού, κ.λπ.


Ηδη λειτουργούν 670 κάμερες σε κεντρικά σημεία των σταθμών του Μετρό, όπως είναι οι είσοδοι, αποβάθρες, διάδρομοι, χώροι διακίνησης και έκδοσης εισιτηρίων, κ.λπ.

Το Μετρό ζήτησε την εγκατάσταση των καμερών για λόγους ασφαλείας υποστηρίζοντας  ότι οι υπόγειες εγκαταστάσεις, ο συνωστισμός, κ.λπ. συντελούν στην ελκυστικότητα παραβατικών συμπεριφορών, όπως είναι κλοπές, βανδαλισμοί κ.λπ., ενώ αυτή τη χρονική περίοδο υπάρχει αύξηση της εγκληματικότητας και των βανδαλισμών. Η δε αποκατάσταση των ζημιών από τους βανδαλισμούς έχει μεγάλο κόστος.

Από την πλευρά της, η Αρχή υπογραμμίζει ότι πρέπει να ερευνηθούν οι λόγοι που επικαλείται το Μετρό για την εγκατάσταση των καμερών και, εάν αυτοί μπορούν να επιτευχθούν με μέσα λιγότερα επαχθή, έτσι ώστε να μην θίγονται υπέρμετρα θεμελιώδη δικαιώματα των επιβατών και εάν η τοποθέτηση των καμερών που προτείνεται επιτυγχάνει τους συγκεκριμένους σκοπούς αποτελεσματικά δικαιολογώντας της συνεχή παρακολούθηση.

Αντίθετα, η Αρχή με την απόφασή της επέτρεψε την εγκατάσταση των καμερών στο εξωτερικό των συρμών, καθώς είναι δεδομένη η αποτελεσματικότητα τους στην καλύτερη επιτήρηση των θυρών των συρμών και δεν υπάρχει εναλλακτικό ηπιότερο μέσο για το σκοπό που ζητάει το Μετρό την εγκατάστασή τους.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

top