Προσωπικά δεδομένα φαίνεται να μοιράζονται με τους διαφημιζόμενους πολλές εφαρμογές στο Facebook παρακάμπτοντας την ασφάλεια και τις επιλογές που έχει κάνει κάποιος χρήστης στο Facebook.
Σύμφωνα με έρευνα της Wall Street Journal μια σειρά από εφαρμογές αποκτούν πρόσβαση και προωθούν σε διαφημιστές το όνομα και άλλες πληροφορίες χρηστών του Facebook.

 

Αυτή η πρακτική είναι ενάντια στην πολιτική του Facebook και παραβιάζει την ασφάλειά του όμως δεν είναι γνωστό για πόσο καιρό οι πληροφορίες των χρηστών ήταν διαθέσιμες μέσω των εφαρμογών στους διαφημιζόμενους.
Σήμερα αρκετές εταιρείες έχουν ήδη δημιουργήσει βάσεις δεδομένων με τα ονόματα και βασικά χαρακτηριστικά χρηστών του site σε μια προσπάθεια να τους προωθήσουν τα προϊόντα τους.

Farmville και άλλες εφαρμογές
Οι εφαρμογές έχουν δημιουργηθεί από τρίτους προγραμματιστές και όχι από το ίδιο το Facebook και επιτρέπουν στους χρήστες να παίζουν παιχνίδια, να κάνουν κουίζ και να αλληλεπιδρούν με τους φίλους τους. Το 70% των χρηστών του site χρησιμοποιεί καθημερινά κάποια εφαρμογή του Facebook.
Εφαρμογές όπως το Farmville της εταιρείας Zynga που έχει 59 εκατομμύρια χρήστες, το Texas Holdem Poker και το FrontierVille έχουν όλα, σύμφωνα με την έρευνα της WSJ, μοιραστεί προσωπικά δεδομένα των χρηστών με τους διαφημιζόμενους.
Μετά την αποκάλυψη της εφημερίδας, πολλές εφαρμογές διαγράφηκαν από το Facebook καθώς απαγορεύεται ρητά από τις εφαρμογές να μοιράζονται προσωπικά δεδομένα.
Οι εταιρείες που έχουν δημιουργήσει τις εφαρμογές αρνούνται ότι μοιράζονται πληροφορίες με τους διαφημιζόμενους.

Facebook ID: το φακέλωμα
Το πρόβλημα δημιουργείται από τον μοναδικό κωδικό που δίνει το Facebook σε κάθε χρήστη. Ο κωδικός αυτός έχει αντικαταστήσει το ονοματεπώνυμο του χρήστη και τον ακολουθεί σε όλη την πορεία του στο site.
Ο μοναδικός κωδικός (Facebook ID) κάνει εύκολη την αναγνώριση των χρηστών. Για παράδειγμα ο χρήστης 123235667 είναι η Μαρία Παπαδοπούλου κι έτσι με βάση τον αριθμό μπορούμε να την διαχωρίσουμε από τις δεκάδες αντίστοιχες κοπέλες με το ίδιο όνομα.
Με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ εύκολη η ταυτοποίηση των χρηστών και υπάρχουν ήδη βάσεις δεδομένων που συνδέουν το Facebook ID του χρήστη με το όνομα και τα δημογραφικά του χαρακτηριστικά καθώς και τις συνδέσεις του με άλλους χρήστες.
Η Wall Street Journal αναφέρει ότι οι εφαρμογές που εξέτασε έστελναν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών σε τουλάχιστον 25 διαφορετικές διαφημιστικές και εταιρείες καταγραφής δεδομένων.
Η εφημερίδα έχει κάνει κι άλλες έρευνες στο παρελθόν σε σχέση με την ιδιωτικότητα και την πολιτική που ακολουθεί το site.
Πριν από μερικούς μήνες το Facebook συνήθιζε να μοιράζεται με τον διαφημιζόμενο τα στοιχεία όποιου χρήστη πατάει πάνω στις διαφημίσεις του. Μετά την δημόσια κατακραυγή, το Facebook σταμάτησε αυτή την πρακτική.
Είναι κοινό μυστικό ότι οι ηλεκτρονικές κοινότητες δεν είναι το καλύτερο μέρος για να μοιραζόμαστε προσωπικά δεδομένα όμως οι χρήστες δεν είναι σωστά ενημερωμένοι.
Η πολιτική του Facebook για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων αναμένεται να μας απασχολήσει ακόμα περισσότερα τα επόμενα χρόνια, όσο οι χρήστες αυξάνονται και το site αναζητά συνεχώς νέους πόρους.
Σίμος Κοσμετάτος
http://www.e-go.gr/tech/article.asp?catid=17291&subid=2&pubid=76694657
 
φωτογραφία από: http://facebookguides.com/farmville/farmville-cash-hack/

1 σχόλια:

melasenastros είπε...

to thio drama then egine gia na imaste fanatikoi kai fyletistes alla enaretoi kai agrypnoi.outos i allos den yparxei xora horis ellines ston kosmo!ara emis imaste oi proti oikonomiki metanastes kai prepi hari ston politismo mas na sevomaste ta anthropina prosopa allios tha imaste kai emis san aytous tous neotaksites lefkadelfites illimounatous pou enoite oti polemame kai poy apokaloume varvarous...
tora shetika me tis kartes 666 den nomizo oti tha tis dextoyn oloi kai pali then nomizo na ksehnate posa site milane gia ayta ta pragmata,kali synexeia stin prospathia alla makria apo fanatismous kathe psihi kai synidisi ine aparetiti.!

Δημοσίευση σχολίου

top