Μετά την τελευταία επίθεση, αλλά και τα συνεχή παράπονα για πρακτικές παρακολούθησης των χρηστών του κοινωνικού δικτύου Facebook, η εταιρία αποφάσισε να μιλήσει επίσημα, στη USA Today, και να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με το πως παίρνει τα δεδομένα και τί κάνει με αυτά, διά στόματος του μηχανικού Arturo Bejar.
Καταρχήν, η παρακολούθηση ξεκινά την πρώτη φορά που επισκέπτεται ο χρήστης το Facebook, με τη δημιουργία ενός browser cookie, ενώ σε περίπτωση εγγραφής δημιουργείτε και ένα session cookie.
Μετά από την πρώτη “επαφή”, κάθε φορά που ο χρήστης επισκέπτεται οποιαδήποτε ιστοσελίδα διαθέτει Facebook plug-in (π.χ. Like, Share buttons, Facebook Connect κλπ.), το cookie ενημερώνει το Facebook για την ονομασία της ιστοσελίδας και την ώρα της επίσκεψης.
Μέσα σε αυτές τις πληροφορίες περιλαμβάνονται η διεύθυνση IP, ο browser που χρησιμοποιείται, το λειτουργικό σύστημα, ανάλυση οθόνης κλπ., και το Facebook κρατάει αρχείο 90 ημερών, σβήνοντας αυτόματα τις παλαιότερες εγγραφές όσο έρχονται νέες.
Το Facebook έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τις κινήσεις του χρήστη ακόμη και όταν δεν είναι συνδεμένος στο κοινωνικό δίκτυο, κάτι για το οποίο δημιουργήθηκε μεγάλη αναστάτωση, αλλά ο Bejar δηλώνει κατηγορηματικά ότι αυτό είναι ενάντια στην πολιτική της εταιρίας και φυσικά δεν εφαρμόζεται.
Εξάλλου, όπως είχε δηλώσει πρόσφατα και ο Mark Zuckerberg, η πρακτική παρακολούθησης των χρηστών είναι τυπική για οποιοδήποτε online δίκτυο που σχετίζεται με διαφημίσεις, συμπεριλαμβανόμενων των Google, Microsoft και Yahoo.
Όπως καταλαβαίνετε, οι κινήσεις του καθένα μας στο Διαδίκτυο παίζουν το ρόλο τους στη δημιουργία τάσεων (έστω και άθελα μας) και γίνονται χρυσό εργαλείο για τις διαφημιστικές εταιρίες…
http://www.techgear.gr/facebook-reveals-and-explains-its-tracking-system-33866/
Facebook tracking is under scrutiny:
http://www.usatoday.com/tech/news/story/2011-11-15/facebook-privacy-tracking-data/51225112/1?csp=34money
Οι τρόποι που το κοινωνικό δίκτυο κρατάει «φακελωμένους» τους χρήστες
Για πρώτη φορά, αποκαλύπτονται λεπτομέρειες σχετικά με το πώς το Facebook «ακολουθεί» τους χρήστες του σε όλο το διαδίκτυο.
Μέσα από συνεντεύξεις με υψηλόβαθμα στελέχη του Facebook, ο δημοσιογράφος του Byron Acohido του «USA Today», ήταν σε θέση να συγκεντρώσει την πιο πλήρη εικόνα μέχρι σήμερα για τον τρόπο με τον οποίο το κοινωνικό δίκτυο κρατά «φακελωμένους» τους 800 εκατομμύρια χρήστες του.
Ιδού λοιπόν τι έμαθε ο Acohido:
-Το Facebook δεν παρακολουθεί τους πάντες με τον ίδιο τρόπο. Χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους για τα μέλη που είναι συνδεδεμένα και χρησιμοποιούν τους λογαριασμούς τους, με αυτά που είναι αποσυνδεδεμένα και τα μη μέλη.
-Η πρώτη φορά που θα καταλήξετε σε οποιαδήποτε σελίδα Facebook.com, η εταιρεία εισάγει cookies στον browser σας. Εάν εγγραφείτε για έναν λογαριασμό, θα εισαγάγει δύο τύπους cookies. Εάν δεν δημιουργήσετε ένα λογαριασμό, τότε εισάγει μόνο έναν από τους δύο τύπους.
-Αυτά τα cookies καταγράφουν την κάθε φορά που επισκέπτεστε μια άλλη ιστοσελίδα που χρησιμοποιεί το κουμπί Facebook Like ή άλλο plugin του Facebook την ώρα, την ημερομηνία και το δικτυακό τόπο που επισκέπτεστε. Μοναδικά αναγνωριστικά χαρακτηριστικά του υπολογιστή σας, επίσης, καταγράφονται.
-Το Facebook διατηρεί αρχεία καταγραφής των τελευταίων 90 ημερών των δραστηριοτήτων σας, τα οποία και διαγράφει μετά το πέρας του χρονικού διαστήματος αυτού.
-Εάν είστε συνδεδεμένοι σε ένα λογαριασμό στο Facebook, το όνομά σας, η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι φίλοι και όλα τα άλλα δεδομένα του προφίλ σας στο Facebook επίσης καταγράφονται.
Δεδομένα σχετικά με αναζητήσεις στο διαδίκτυο και τις συνήθειες πλοήγησης μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διαπιστωθούν οι πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις μας, οι σεξουαλικές προτιμήσεις ή ακόμα και θέματα υγείας. Με λίγα λόγια, όποιος έχεις πρόσβαση σε αυτά μπορεί να μας διαβάσει σαν ανοιχτό βιβλίο.
Αν και η εκπομπή δεν υπερτόνισε μία γενικότερη «κατασκοπευτική διάθεση» από το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν δεν παύουν να εντυπωσιάζουν.
Ανησυχίες σχετικά με την παραβίαση της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων από το Facebook, έχουν ακουστεί ουκ ολίγες φορές. Από την άλλη, είναι γεγονός πως θα ήταν ένα μεγάλο δέλεαρ για τον οποιοδήποτε να προσπαθήσει να εξαγοράσει τέτοιου είδους πληροφορίες.
Από τη μεριά του το Facebook, ισχυρίστηκε ότι χρησιμοποιεί τα tracking cookies, για να βελτιστοποιήσει την παροχή ασφάλειας των χρηστών του, και πως δεν σκοπεύει να αλλάξει το προγραμματισμό του σχετικά με αυτό το θέμα.
Μέσα από συνεντεύξεις με υψηλόβαθμα στελέχη του Facebook, ο δημοσιογράφος του Byron Acohido του «USA Today», ήταν σε θέση να συγκεντρώσει την πιο πλήρη εικόνα μέχρι σήμερα για τον τρόπο με τον οποίο το κοινωνικό δίκτυο κρατά «φακελωμένους» τους 800 εκατομμύρια χρήστες του.
Ιδού λοιπόν τι έμαθε ο Acohido:
-Το Facebook δεν παρακολουθεί τους πάντες με τον ίδιο τρόπο. Χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους για τα μέλη που είναι συνδεδεμένα και χρησιμοποιούν τους λογαριασμούς τους, με αυτά που είναι αποσυνδεδεμένα και τα μη μέλη.
-Η πρώτη φορά που θα καταλήξετε σε οποιαδήποτε σελίδα Facebook.com, η εταιρεία εισάγει cookies στον browser σας. Εάν εγγραφείτε για έναν λογαριασμό, θα εισαγάγει δύο τύπους cookies. Εάν δεν δημιουργήσετε ένα λογαριασμό, τότε εισάγει μόνο έναν από τους δύο τύπους.
-Αυτά τα cookies καταγράφουν την κάθε φορά που επισκέπτεστε μια άλλη ιστοσελίδα που χρησιμοποιεί το κουμπί Facebook Like ή άλλο plugin του Facebook την ώρα, την ημερομηνία και το δικτυακό τόπο που επισκέπτεστε. Μοναδικά αναγνωριστικά χαρακτηριστικά του υπολογιστή σας, επίσης, καταγράφονται.
-Το Facebook διατηρεί αρχεία καταγραφής των τελευταίων 90 ημερών των δραστηριοτήτων σας, τα οποία και διαγράφει μετά το πέρας του χρονικού διαστήματος αυτού.
-Εάν είστε συνδεδεμένοι σε ένα λογαριασμό στο Facebook, το όνομά σας, η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι φίλοι και όλα τα άλλα δεδομένα του προφίλ σας στο Facebook επίσης καταγράφονται.
Δεδομένα σχετικά με αναζητήσεις στο διαδίκτυο και τις συνήθειες πλοήγησης μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διαπιστωθούν οι πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις μας, οι σεξουαλικές προτιμήσεις ή ακόμα και θέματα υγείας. Με λίγα λόγια, όποιος έχεις πρόσβαση σε αυτά μπορεί να μας διαβάσει σαν ανοιχτό βιβλίο.
Αν και η εκπομπή δεν υπερτόνισε μία γενικότερη «κατασκοπευτική διάθεση» από το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν δεν παύουν να εντυπωσιάζουν.
Ανησυχίες σχετικά με την παραβίαση της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων από το Facebook, έχουν ακουστεί ουκ ολίγες φορές. Από την άλλη, είναι γεγονός πως θα ήταν ένα μεγάλο δέλεαρ για τον οποιοδήποτε να προσπαθήσει να εξαγοράσει τέτοιου είδους πληροφορίες.
Από τη μεριά του το Facebook, ισχυρίστηκε ότι χρησιμοποιεί τα tracking cookies, για να βελτιστοποιήσει την παροχή ασφάλειας των χρηστών του, και πως δεν σκοπεύει να αλλάξει το προγραμματισμό του σχετικά με αυτό το θέμα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου