Πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα μπορούν να αποκτήσουν διαφημιστικά δίκτυα τα οποία χρησιμοποιούνται από εφαρμογές του Android, σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής εταιρείας ασφάλειας δεδομένων, MWR Infosecurity.

Όπως έδειξε η έρευνα, σημαντικό ποσοστό των 50 κορυφαίων δωρεάν εφαρμογών που αποφέρουν έσοδα στους developers και τους διαφημιστές μέσω της σύνδεσής τους με αμερικανικό διαφημιστικό δίκτυο «περνούν» πληροφορίες σχετικά με τους κατόχους των smartphones στο δίκτυο- κάτι το οποίο ενδεχομένως να είναι κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας προστασίας δεδομένων.

Με εκατομμύρια downloads εφαρμογών να κατεβαίνουν από χρήστες κάθε μήνα, οι προβληματισμοί που προκύπτουν είναι προφανείς. Η έρευνα έγινε κατά παραγγελία του Channel 4 News, και όπως αναφέρθηκε: «Ανακαλύψαμε ότι πολλές από τις δωρεάν εφαρμογές στη λίστα των 50 δημοφιλέστερων περιέχουν διαφημίσεις, και ότι η άδεια που παρέχεται από τον χρήστη [για πρόσβαση στα δεδομένα του] στην εφαρμογή παρέχεται επίσης και στους διαφημιστές. Αν οι χρήστες το γνώριζαν αυτό νομίζουμε πως θα ανησυχούσαν, αλλά δεν θεωρούμε πως γνωρίζουν πώς έχει η κατάσταση και σε τι έκταση μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα τους».


Την πρακτική αυτή καταδίκασε η Ευρωπαία Επίτροπος για τη Δικαιοσύνη, Βίβιαν Ρέντινγκ: «Πραγματικά με προβληματίζει, και κάτι τέτοιο είναι παράνομο, καθώς κανείς δεν έχει το δικαίωμα να πάρει προσωπικά σου δεδομένα χωρίς τη συναίνεσή σου…ίσως να θέλετε να πάρει κάποιος αυτά τα δεδομένα και να συμφωνείτε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Είστε ενήλικος και μπορείτε να κάνετε ό,τι επιθυμείτε. Αλλά τις περισσότερες φορές δεν έχετε γνώση του τι κάνουν άλλοι με τα δεδομένα σας. Σας εντοπίζουν, σας παρακολουθούν, συλλέγουν πληροφορίες για τους φίλους, τις δραστηριότητες και τις προτιμήσεις σας. Σίγουρα δεν περιμένατε κάτι τέτοιο όταν κατεβάζατε μία δωρεάν εφαρμογή. Αυτό ακριβώς πρέπει να αλλάξουμε».

Την προηγούμενη εβδομάδα η Ρέντινγκ καταφέρθηκε εναντίον των αλλαγών της Google στην πολιτική της πάνω σε θέματα ιδιωτικότητας, προειδοποιώντας τον «γίγαντα» του χώρου της τεχνολογίας ότι «δεν παίζει», ενώ ο γαλλικός φορέας προστασίας δεδομένων, η CNIL ανακοίνωνε ότι θα ξεκινούσε πανευρωπαϊκή έρευνα σχετικά με το αν οι αλλαγές ήταν νόμιμες. Η Google προχώρησε στις αλλαγές- τις οποίες είχε προαναγγείλει από τον Ιανουάριο- οι οποίες επέτρεπαν συγκέντρωση και διαμοιρασμό πληροφοριών από όλες τις υπηρεσίες της στις αρχές του Μαρτίου.

Ο κώδικας τον οποίο εντόπισε η MWR Infosecurity δίνει σε διαφημιστικά δίκτυα πρόσβαση σε επαφές, ημερολόγια και τοποθεσίες. Προήλθε από ένα μεγάλο αμερικανικό διαφημιστικό δίκτυο, το MobClix. Σύμφωνα με το Channel 4 δεν υπήρξε απάντηση από πλευράς του όταν του ζητήθηκαν σχόλια πάνω στο θέμα.
Από πλευράς της η Google απάντησε ότι έχει πλαίσια κανόνων για τους δημιουργούς εφαρμογών όταν πρόκειται για δεδομένα χρηστών, αλλά δεν γίνεται έλεγχος πριν αυτές γίνουν διαθέσιμες για download.

Η MobClix ανήκει στη Velti, η οποία θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρεία του χώρου του mobile marketing. Πρόσφατα δέχτηκε «πυρά» και η Apple, όταν ανακαλύφθηκε πως κάποιες εφαρμογές της μπορούν να «ανεβάσουν» το σύνολο ή ένα τμήμα του address book ενός χρήστη, καθώς και ότι υπάρχουν κάποιες- τόσο για smartphones με iOS, όσο και με Android- που μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε φωτογραφίες. Η εταιρεία δήλωσε ότι επιληφθεί του θέματος σε επερχόμενο update λογισμικού.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

top