ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2012

Αλλεπάλληλα πρόστιμα συνολικού ύψους σχεδόν μισού εκατ. ευρώ για πολύμορφες παραβάσεις της νομοθεσίας για τα προσωπικά δεδομένα επέβαλε την περασμένη χρονιά η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (ΑΠΠΔ).

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της για το 2012, τη «μερίδα του λέοντος» στις εκκρεμείς στην ΑΠΠΔ προσφυγές και καταγγελίες πολιτών (μέχρι την έναρξη του 2013) είχαν οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες (721), ενώ ακολουθούσε ο χρηματοπιστωτικός τομέας (316), ο τομέας ιδιωτικής οικονομίας (πλην χρηματοπιστωτικού-τηλεπικοινωνιακού- 252), ο τομέας διωκτικών αρχών και δημόσιας τάξης (227), ο τομέας των εργασιακών σχέσεων (216), τα ΜΜΕ, η δημόσια διοίκηση-αυτοδιοίκηση και κρατική δράση κ.λπ.

Η Αρχή εντόπισε πολλές παραβάσεις ευαίσθητων δεδομένων υγείας, αλλά και περιουσιακών-φορολογικών, επιβάλλοντας πρόστιμα σε νοσηλευτικές μονάδες, ασφαλιστικές επιχειρήσεις, σε τράπεζες, στον Τειρεσία, αλλά και σε εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Ξεχωριστή θέση στην έκθεση έχουν οι παραβάσεις προσωπικών δεδομένων σε εργασιακούς χώρους, η απαγορευμένη χρήση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης (με κάμερες ήχου-εικόνας), ο έλεγχος της προσέλευσης εργαζομένων με βιομετρικά συστήματα (γεωμετρία χεριού, ίριδας ματιού), δακτυλοσκοπήσεις κ.λπ. Όλα τα σχετικά συστήματα είχαν εγκατασταθεί με επίκληση κινδύνων εγκληματικότητας (πχ. ληστείας, φθορών κ.λπ.). Η ΑΠΠΔ «μπλόκαρε» τον έλεγχο εργαζομένων σε φαρμακαποθήκη με δακτυλικά αποτυπώματα, καθώς και τον έλεγχο ωραρίου σε λιμάνι με βιομετρικό σύστημα. «Ξήλωσε» ως μη νόμιμες κάμερες σε χώρους εστίασης αναψυχής, σε μαγειρεία, κυλικεία, γυμναστήρια, ξενοδοχειακούς χώρους, πολυκατοικίες όπου διαπίστωσε κίνδυνο προσβολής της ιδιωτικής ζωής.

Επέβαλε μάλιστα πρόστιμο 10.000 ευρώ γιατί σε κυλικείο και κατάστημα πώλησης ειδών σε περιφερειακό αεροδρόμιο υπήρχαν κάμερες ήχου-εικόνας, που κατέγραφαν διαλόγους πελατών με εργαζομένους για να αξιολογηθεί η συμπεριφορά των τελευταίων. Η Αρχή απέκρουσε και τιμώρησε φαινόμενα εμπορίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, περιπτώσεις ενοχλητικής διαφήμισης και αζήτητης ηλεκτρονικής επικοινωνίας (spam).

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

top