σχόλιο ID-ont: "Ότι ψηφιοποιείται παύει πλέον να είναι ιδιωτικό κι αυτό είναι τρομακτικό" λέει ένας μουσικός στο διαφημιστικό video ντοκυματέρ που μπορείτε να δείτε κατωτέρω. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται αυτόν τον κίνδυνο. Το αμέσως επόμενο ερώτημα μετά την συνειδητοποίηση αυτής της κατάστασης είναι τι κάνουμε;;; Δεν πρέπει με κάποιον τρόπο να δημιουργηθεί και στη χώρα μας - όπως έχει γίνει σε πολλές χώρες του εξωτερικού - κάποιο κίνημα πολιτών που να ενημερώνει και να αντιδράει σε αυτές τις πρακτικές;

www.in.gr: Ντοκιμαντέρ στις ΗΠΑ καυτηριάζει «Το Μεγαλύτερο Ψέμα στο Web»

Το ντοκιμαντέρ "Terms & Conditions May Apply" του παραγωγού και σκηνοθέτη Cullen Hoback προβάλλεται αυτές τις ημέρες στους αμερικανικούς κινηματογράφους, καυτηριάζοντας την πρακτική υποχρεωτικής αποδοχής όρων και προϋποθέσεων για κάθε λογής ιντερνετικές υπηρεσίες. Είναι τόσο εκτενείς και δυσνόητες που κανείς, πραγματικά κανείς, δεν τις διαβάζει πριν τις αποδεχτεί, λέει χαρακτηριστικά ο Hoback. Έδειξε μάλιστα πως και ο ίδιος ο Μαρκ (Ζάκερμπεργκ), φοβάται τις κάμερες.

Τον ιδρυτή του μεγαλύτερου επί σειρά ετών σάιτ κοινωνικής δικτύωσης επισκέφτηκε ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ στο σπίτι του στην Καλιφόρνια, τον πλησίασε με το συνεργείο του και τον ρώτησε «αν συνεχίζει να πιστεύει πως το προσωπικό απόρρητο έχει πεθάνει», αναφερόμενος σε παλαιότερες δηλώσεις του Ζάκερμπεργκ. Εκείνος, αντέδρασε ζητώντας ευγενικά να διακοπεί η εγγραφή στην κάμερα και τον παρέπεμψε στο τμήμα δημοσίων σχέσεων για τους... σχετικούς όρους και προϋποθέσεις. Εντούτοις, ο Hoback φορούσε φαινομενικά αθώα, «κατασκοπευτικά» γυαλιά και έτσι η σκηνή μεταφέρθηκε στην ταινία, έστω και χωρίς το απαραίτητο... κλικ του Μαρκ.

 

Το κίνητρο του σκηνοθέτη ήταν να εκδικηθεί κατά κάποιον τρόπο τον Ζάκερμπεργκ για την παραβίαση, όπως την χαρακτηρίζει, του απορρήτου ενός δισεκατομμυρίου μελών της υπηρεσίας του. Ήθελε να καταγράψει τον επικεφαλής του Facebook να αρνείται την καταγραφή σε βίντεο από τον απρόσκλητο επισκέπτη για να του απαντήσει «Κι εμείς δεν θέλουμε να μας καταγράφεις εσύ!».

Το θέμα της ολοένα αυξανόμενης διάθεσης προσωπικών δεδομένων στο Ίντερνετ παραμένει ανοικτό.

H Google λαμβάνει τελεσίγραφα από τις Αρχές Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Γερμανία, την Γαλλία και την Ισπανία, στα οποία ο κολοσσός του Ίντερνετ καλείται να αποσαφηνίσει το αργότερο έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2013 στους χρήστες των δεκάδων υπηρεσιών του πως ακριβώς χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους δεδομένα, αλλιώς θα του επιβληθεί να το κάνει όπως ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία σε κάθε-κράτος μέλος της ΕΕ.
 
Νωρίτερα, «ώρα να διαγράψω τον λογαριασμό μου» έγραφαν πολλοί blogger μετά τον σάλο που προκάλεσαν οι αλλαγές στην πολιτική παροχής των υπηρεσιών του Instagram. H δημοφιλής υπηρεσία μοιράσματος φωτογραφιών «σε φίλους και συγγενείς» είχε ανακοινώσει πως από τις 16 Ιανουαρίου 2013 θα παρέχεται μόνο σε όσους αποδέχονται ότι οι φωτογραφίες τους θα χρησιμοποιούνται χωρίς αποζημίωση για πληρωμένες διαφημίσεις ή άλλες ενέργειες προώθησης ακόμα και όταν δεν αναφέρονται ως τέτοιες.

 
Τον Νοέμβριο του 2012 και πολλές φορές πριν και μετά, με αφορμή αλλαγές στο Facebook, πολλά μέλη του κοινωνικού δικτύου αναρτούν στην σελίδα τους μια δήλωση περί διατήρησης της κυριότητας του περιεχομένου που ανεβάζουν.
 
Πάντως εδώ και χρόνια έχουμε όλοι ομολογήσει το ίδιο, και το μεγαλύτερο, ψέμα στο Web: Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τους όρους και τις προϋποθέσεις... 





0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

top