σχόλιο ID-ont: Στη συνεντευξή του στο ΕΘΝΟΣ ο κος Υπουργός δήλωσε: "Πέραν αυτού, από τον Σεπτέμβριο που εγκαθίσταται η υποχρεωτική ημερήσια ηλεκτρονική ενημέρωση του πληροφοριακού συστήματος, επιτέλους μετά πολλά χρόνια, θα γνωρίζει το υπουργείο Παιδείας ποιος εργάζεται, πού και πόσο." 

Άρα πρόκειται για καθημερινή καταχώρηση της ώρας άφιξης και αναχώρησης των καθηγητών από τον Διευθυντή του σχολείου σε κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα. Δεν πρόκειται για κάρτα. Όμως θα αγανακτήσουν τόσο πολύ οι Διευθυντές που θα ζητάνε να μπει η Κάρτα για να αλαφρώσουν από αυτή την καθημερινή ηλεκτρονική γραφειοκρατία...

Ο Υπουργός ανακοίνωσε την εφαρμογή ηλεκτρονικής κάρτας στα σχολεία για να βλέπει ποιός δουλεύει, πόσο δουλεύει και αν δουλεύει, αφήνοντας σαφή υπονοούμενα πως λουφάρουμε.  Αυτή είναι η γνώμη του Υπουργού για εμάς. Μήπως να μας φορέσουν και λουρί κ. Αρβανιτόπουλε για να είστε σίγουρος πως κανείς από εμάς δεν θα φεύγει από το σχολείο; Με τα κενά που δημιουργείτε κ. Αρβανιτόπουλε πιστεύετε πως θα υπάρξουν εκπαιδευτικοί που θα κάθονται; Η νομίζετε πως ο καθένας τρέχει τον Σεπτέμβρη να κρυφτεί, για να μην τον ανακαλύψει το Υπουργείο και τον βάλει να δουλέψει;  Αγνοεί το υπουργείο ότι τόσα χρόνια υπογράφουμε σε απουσιολόγια και βιβλία ύλης, όπου προκύπτει πολύ καλά το πόσες ώρες δουλεύουμε και εάν δουλεύουμε; 

Αλήθεια ποιός φαεινός νους τα σκέφτεται όλα αυτά; Μετά την επίταξη, έρχεται η ηλεκτρονική κάρτα, όλο και καμιά κάμερα φανταζόμαστε πως θα δούμε μέσα στα σχολεία (ή και στις τάξεις) εντός ολίγου, τώρα που δεν θα έχει και φύλακες, για κανένα τσιπάκι πάνω μας τί λέτε ως ιδέα,  το «ευπειθώς αναφέρω» κάθε πρωί στην προσευχή σας αρέσει; Για το 1984 τα υπολόγιζε βέβαια ο Οργουελ, εμείς εδώ αργήσαμε λίγα χρόνια, αλλά πάμε καλά όπως φαίνεται.

Μήπως το Υπουργείο θα μας δώσει και ηλεκτρονική κάρτα για τις άπειρες ώρες που αφιερώνουμε στις προετοιμασίες των μαθημάτων μας, στα διορθώματα, στις γιορτές, στα θεατρικά, στα προγράμματα, στις εκπαιδευτικές επισκέψεις, σε προπονήσεις, σε κοινές δράσεις με τους μαθητές μας, στην επιμόρφωση μας και σε ένα σωρό δραστηριότητες με τις οποίες ασχολούμαστε εκτός ωραρίου, εκτός σχολείου, απογεύματα, Σαββατοκύριακα, καλοκαίρια χωρίς να κοιτάμε το ρολόϊ;

Το Υπουργείο τί ακριβώς εκπαιδευτικό θέλει; Αργόσχολο τεμπελχανά που θα κάθεται στο σχολείο άνευ λόγου και αντικειμένου ή απασχολούμενος με ανούσια πράγματα μόνο και μόνο για να κάνει χαρούμενο τον κ. Αρβανιτόπουλο με τις κάρτες του; Η ο κ. Αρβανιτόπουλος πιστεύει πως έχει φτιάξει τις καταπληκτικές υποδομές στα σχολεία, όπου όλοι έχουμε το γραφείο μας, την ησυχία μας και τον υπολογιστή μας, για να προετοιμάσουμε τα μαθήματα μας όπως πρέπει; Η δεν τον ενδιαφέρει τελικά η δουλειά που κάνουμε και το μόνο που τον νοιάζει είναι να μας υποχρεώνει σε άσκοπη παραμονή στο σχολείο, εις βάρος βέβαια της ποιότητας της εργασίας μας (ρητορική ερώτηση);

Βέβαια τώρα που απολύονται οι σχολικοί φύλακες (και προφανώς σε λίγο και οι καθαρίστριες) κάποιος πρέπει να κάνει την δουλειά τους. Οπότε εκτός από γραμματέας, όπως μας όρισαν εδώ και δεκαετίες οι φωστήρες του καθηκοντολογίου με τη συναίνεση των συνδικαλιστών, ώρα είναι να κάνουμε και τον φύλακα και εντός ολίγου και την καθαρίστρια (όπως κάναμε πριν γίνουν μόνιμες) και ποιός ξέρει τί άλλο. Ενας μισθός της πλάκας για σαράντα δουλειές. Ολα εκτός από μάθημα. Με την ηλεκτρονική κάρτα όλα λύνονται. 

Πλήρης απαξίωση του κλάδου με τέτοιες πρακτικές. Να είναι σίγουροι πως εάν εφαρμοστεί όλοι θα είμαστε με το ρολόϊ στο χέρι και ουδείς δεν θα κάτσει να ασχοληθεί περισσότερο από το απολύτως αναγκαίο με το μάθημα. Θα δει θαυμάσια ανταπόκριση ο κ. Αρβανιτόπουλος στην ηλεκτρονική κάρτα, αλλά αφού ηλεκτρονική κάρτα δεν προβλέπεται για τις υπόλοιπες ώρες που αφιερώνουμε εκτός σχολείου, που είναι πολύ περισσότερες και δεν φαίνονται πουθενά δεν βρίσκουμε τον λόγο γιατί να μην διαθέτουμε τον ελεύθερο χρόνο μας σε οτιδήποτε άλλο και όχι στην δουλειά μας, όπως κάναμε μέχρι σήμερα.

Αντί να μας λέτε κάθε μέρα πόσο πολύ σκοπεύετε να κυνηγήσετε τον εκπαιδευτικό και να υποβαθμίσετε το δημόσιο σχολείο, πείτε μας από τώρα ότι διαλύονται τα σχολεία, ότι περνάμε σε αγγλοσαξονικά μοντέλα, όπου τα σχολεία λειτουργούν με τους νόμους της αγοράς, να τελειώνουμε το μαρτύριο της κινέζικης σταγόνας.

Αλήθεια προβλέπετε και για τους πανεπιστημιακούς ηλεκτρονική κάρτα για τις ώρες που βρίσκονται στο Πανεπιστήμιο;

Αντε να δούμε τί άλλο θα ακούσουμε οι άνθρωποι καλοκαιριάτικα. Δεν μας φτάνουν οι απολύσεις και η διάλυση του σχολείου έχουμε και τις οργουελικές φαντασιώσεις.

Ελένη Παπαδοπούλου

ΠΗΓΗ

σχόλιο ID-ont: Οι επισημάνσεις με έντονα γράμματα στο ανωτέρω κείμενο είναι από το blog μας.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

top