Απόσπασμα από τη σημερινή (27/02/2015) ομιλία του κου Τσίπρα για την Κάρτα του Πολίτη στο Υπουργικό Συμβούλιο:
"Ηλεκτρονικά κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών και κάρτα πολίτη
Από την επόμενη εβδομάδα, λοιπόν, θα ξεκινήσει η προετοιμασία για την υλοποίηση της δέσμευσής μας για τα ηλεκτρονικά κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών αλλά και για την τεχνική προετοιμασία δημιουργίας της κάρτας του πολίτη που θα εμπεριέχει όλες τις πληροφορίες που θα απαιτούνται για τις συναλλαγές με τη δημόσια διοίκηση, ωστε να κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας: Καμία δημόσια υπηρεσία να μη ζητά πληροφορίες που ήδη κατέχει άλλη δημόσια υπηρεσία.
Θα ήθελα σε αυτό το σημείο να σας καλέσω όλους και όλες να εργαστούν από κοινού με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ώστε να μπει μπροστά η αναδιοργάνωση όλων των οργανισμών των Υπουργείων προκειμένου να είμαστε έτοιμοι το δυνατόν συντομότερα.
Ίσως αυτή να είναι μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες παρεμβάσεις μας και θα μας δώσει την ευκαιρία να αποδείξουμε ότι μπορούμε να αναμορφώσουμε ριζικά το τοπίο της δημόσιας διοίκησης στην Ελλάδα, πέρα από συντεχνιακά συμφέροντα και πελατειακές δεσμεύσεις." ΠΗΓΗ
βλ. επερώτηση που είχε κάνει ο κος Τσίπρας στον κο Ραγκούση το 2010 για την Κάρτα του Πολίτη:
26/11/2010
ΣΥΡΙΖΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΥΠΟΥΡΓΟ Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Η Ηλεκτρονική Κάρτα Πολίτη
που σχεδιάζει η κυβέρνηση και έχει θέσει σε διαβούλευση δεν υποκαθιστά
το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας και αποτελεί σύμφωνα με το κείμενο της
διαβούλευσης «κρίσιμο μέσο για την αποτελεσματικότερη, φιλικότερη και
ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των πολιτών από τη Δημόσια Διοίκηση. Η Κάρτα Πολίτη
θα αποτελέσει ένα βασικό όχημα για τη ταχύτατη μετάβαση στη νέα
μετά-ΚΕΠ εποχή, για τη μετάβαση στην ψηφιακή Δημόσια Διοίκηση και θα
διαθέτει υψηλού επιπέδου χαρακτηριστικά ασφάλειας, σύμφωνα με διεθνώς
αναγνωρισμένα πρότυπα. Ιδιαίτερη προσοχή και μέριμνα θα δοθεί στην
ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων του κατόχου, τόσο όσον αφορά την τήρηση και χρήση των στοιχείων, όσο και τις συναλλαγές του με τη Διοίκηση ή ιδιωτικούς φορείς».
Όμως, η ευρωπαϊκή εμπειρία δείχνει ότι:
• Στη Γερμανία, η προετοιμασία της κάρτας, υψηλών τεχνικών προδιαγραφών, κράτησε δέκα χρόνια με συμβόλαιο που έκανε η κυβέρνηση με εξειδικευμένη εταιρεία. Παρά την υψηλή τεχνική προετοιμασία, ομάδα χάκερς, κατάφερε με την έναρξη λειτουργίας της κάρτας να τροποποιήσει στοιχεία της και να την καταστήσει ευάλωτη, με λογισμικό που βρίσκεται δωρεάν στο διαδίκτυο.
• Στην Μεγάλη Βρετανία, το κόστος παραγωγής της κάρτας εκτιμήθηκε αρχικά περί τα 10 και 20 εκατομμύρια λίρες (εκτίμηση του London School of Economics το 2009), ποσό που θα προσέθετε πολύ μεγάλο οικονομικό βάρος στην χώρα. Επιπλέον στην Μ. Βρετανία υπάρχουν 2 είδη κάρτας, μια για τους πολίτες της χώρας και μια για τους πολίτες άλλων χωρών εκτός ΕΕ.
Στην Ελλάδα δεν έχει υπολογιστεί ακόμη το κόστος, αν και στη διαβούλευση φαίνεται ότι τα χρήματα για την κάρτα σκοπεύει να τα πάρει η κυβέρνηση από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ «Διοικητική Μεταρρύθμιση» και «Ψηφιακή Σύγκλιση», ενώ έως σήμερα δεν έχει χρηματοδοτήσει ακόμα ούτε βασικές ψηφιακές υπηρεσίες και υποδομές για τους πολίτες.
Δεδομένου ότι
Εξαγγέλλεται ένα έργο χωρίς εξειδικευμένο τεχνικό σύμβουλο, χωρίς χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, χωρίς υπολογισμό του κόστους προετοιμασίας, κατασκευής και συντήρησης και το κυριότερο χωρίς υπολογισμό του οφέλους που θα προκύψει, αν προκύπτει όφελος για τους πολίτες και τους θεσμούς του κράτους.
Στο διαδίκτυο η διαβούλευση του σχετικού κειμένου έχει δεχθεί εκατοντάδες αρνητικά σχόλια μέσα σε λίγα μόλις εικοσιτετράωρα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Ποιους πολίτες θα αφορά η κάρτα;
2. Θα είναι υποχρεωτική η απόκτησή της;
3. Με τι κόστος θα επιβαρυνθεί ο κάθε πολίτης για την προμήθειά της;
4. Ποιος θα αναλάβει το οικονομικό βάρος λειτουργίας της τεράστιας υπηρεσίας που θα απαιτηθεί να συγκροτηθεί, προκειμένου να συντηρηθεί τεχνικά και να λειτουργήσει με σοβαρότητα και ασφάλεια;
5. Ποιος θα αναλάβει το έργο προετοιμασίας και κατασκευής της κάρτας;
6. Ποιο θα είναι το κόστος κατασκευής της κάρτας και της συντήρησης αυτής της ψηφιακής υπηρεσίας;
7. Εν τέλει, τι εξυπηρετεί η τρέχουσα διαβούλευση, όταν στο ίδιο το περιεχόμενο του τρέχοντος κειμένου διαβούλευσης (Β. Τεχνικά Χαρακτηριστικά της Κάρτας Πολίτη), το αρμόδιο υπουργείο δηλώνει ότι «οι τεχνικές προδιαγραφές της Κάρτας Πολίτη, καθώς και οι διαδικασίες έκδοσης και διαχείρισής της […] μόλις οριστικοποιηθούν, θα τεθούν σε διαβούλευση μαζί με το προσχέδιο νόμου για την Κάρτα Πολίτη»;
Όμως, η ευρωπαϊκή εμπειρία δείχνει ότι:
• Στη Γερμανία, η προετοιμασία της κάρτας, υψηλών τεχνικών προδιαγραφών, κράτησε δέκα χρόνια με συμβόλαιο που έκανε η κυβέρνηση με εξειδικευμένη εταιρεία. Παρά την υψηλή τεχνική προετοιμασία, ομάδα χάκερς, κατάφερε με την έναρξη λειτουργίας της κάρτας να τροποποιήσει στοιχεία της και να την καταστήσει ευάλωτη, με λογισμικό που βρίσκεται δωρεάν στο διαδίκτυο.
• Στην Μεγάλη Βρετανία, το κόστος παραγωγής της κάρτας εκτιμήθηκε αρχικά περί τα 10 και 20 εκατομμύρια λίρες (εκτίμηση του London School of Economics το 2009), ποσό που θα προσέθετε πολύ μεγάλο οικονομικό βάρος στην χώρα. Επιπλέον στην Μ. Βρετανία υπάρχουν 2 είδη κάρτας, μια για τους πολίτες της χώρας και μια για τους πολίτες άλλων χωρών εκτός ΕΕ.
Στην Ελλάδα δεν έχει υπολογιστεί ακόμη το κόστος, αν και στη διαβούλευση φαίνεται ότι τα χρήματα για την κάρτα σκοπεύει να τα πάρει η κυβέρνηση από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ «Διοικητική Μεταρρύθμιση» και «Ψηφιακή Σύγκλιση», ενώ έως σήμερα δεν έχει χρηματοδοτήσει ακόμα ούτε βασικές ψηφιακές υπηρεσίες και υποδομές για τους πολίτες.
Δεδομένου ότι
Εξαγγέλλεται ένα έργο χωρίς εξειδικευμένο τεχνικό σύμβουλο, χωρίς χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, χωρίς υπολογισμό του κόστους προετοιμασίας, κατασκευής και συντήρησης και το κυριότερο χωρίς υπολογισμό του οφέλους που θα προκύψει, αν προκύπτει όφελος για τους πολίτες και τους θεσμούς του κράτους.
Στο διαδίκτυο η διαβούλευση του σχετικού κειμένου έχει δεχθεί εκατοντάδες αρνητικά σχόλια μέσα σε λίγα μόλις εικοσιτετράωρα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Ποιους πολίτες θα αφορά η κάρτα;
2. Θα είναι υποχρεωτική η απόκτησή της;
3. Με τι κόστος θα επιβαρυνθεί ο κάθε πολίτης για την προμήθειά της;
4. Ποιος θα αναλάβει το οικονομικό βάρος λειτουργίας της τεράστιας υπηρεσίας που θα απαιτηθεί να συγκροτηθεί, προκειμένου να συντηρηθεί τεχνικά και να λειτουργήσει με σοβαρότητα και ασφάλεια;
5. Ποιος θα αναλάβει το έργο προετοιμασίας και κατασκευής της κάρτας;
6. Ποιο θα είναι το κόστος κατασκευής της κάρτας και της συντήρησης αυτής της ψηφιακής υπηρεσίας;
7. Εν τέλει, τι εξυπηρετεί η τρέχουσα διαβούλευση, όταν στο ίδιο το περιεχόμενο του τρέχοντος κειμένου διαβούλευσης (Β. Τεχνικά Χαρακτηριστικά της Κάρτας Πολίτη), το αρμόδιο υπουργείο δηλώνει ότι «οι τεχνικές προδιαγραφές της Κάρτας Πολίτη, καθώς και οι διαδικασίες έκδοσης και διαχείρισής της […] μόλις οριστικοποιηθούν, θα τεθούν σε διαβούλευση μαζί με το προσχέδιο νόμου για την Κάρτα Πολίτη»;
Οι ερωτώντες βουλευτές:
Τσίπρας Αλέξης
Διώτη Ηρώ
http://id-ont.blogspot.gr/2015/01/blog-post_13.html
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου