Μέσα σε 18 μήνες πρέπει η Google να συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή πολιτική περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων. 

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι πρακτικές της Google έχουν προκαλέσει συζητήσεις. Οι πρωτοβουλίες που παίρνει ο αμερικανικός κολοσσός όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών είναι αμφιλεγόμενες και την έχουν μπλέξει ουκ ολίγες φορές σε δικαστικές διαμάχες σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη. Το τελευταίο -μέχρι το επόμενο- επεισόδιο στο σήριαλ, παίζεται ήδη στην Ιταλία, όπου η Επιτροπή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της χώρας ανέλαβε δράση.

Συγκεκριμένα η Google έχει μπροστά της 18 μήνες έτσι ώστε να συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με την αποθήκευση και τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. 

Οι τελευταίοι θα πρέπει να δίνουν τη συγκατάθεσή τους πριν τη δημιουργία προφίλ σε οποιαδήποτε υπηρεσία της Google, την ώρα που η τελευταία θα πρέπει να είναι σε θέση να διαγράφει δεδομένα μετά την πάροδο δύο μηνών. Επιπλέον τα μέλη της θα πρέπει να ενημερώνονται ότι οι πληροφορίες που δίνουν μπορεί να χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς/εμπορικούς σκοπούς ενώ για όλα τα παραπάνω, η εταιρεία καλείται να υποβάλλει υπόμνημα έως τον Σεπτέμβριο σχετικά με τον τρόπο που θα τα επιτύχει.

Η Google από πλευράς της δεσμεύτηκε να κάνει ό,τι απαιτείται προκειμένου να πληροί τις προϋποθέσεις που θέτει η ευρωπαϊκή νομοθεσία, ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που κατηγορείται για αδιαφανείς πρακτικές και διαδικασίες στην Ευρώπη: Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία, μεταξύ άλλων, έχουν κατακρίνει τη Google και ετοιμάζονται να αναλάβουν -παρόμοια- δράση οσονούπω.

Ουσιαστικά αυτό που προσφέρει η Google, είναι μία win/win κατάσταση για όλους. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην του αρέσει μια προσωποποιημένη εμπειρία πλοήγησης στο διαδίκτυο με περιεχόμενο της αρεσκείας του και διαφημίσεις που τον ενδιαφέρουν. Από την άλλη όμως, αυτό οφείλει να γίνεται με τρόπο διαφανή και ξεκάθαρο, ενημερώνοντας τον χρήστη για οποιαδήποτε τέτοια πρόθεση από πλευράς εταιρείας (είτε αυτή είναι search engine, είτε πρόκειται για πάροχο, είτε για οποιονδήποτε τρίτο τέλος πάντων) και εκεί είναι που η Google αδυνατεί να συμμορφωθεί. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία περιλαμβάνει άρθρα που θωρακίζουν τους πολίτες των κρατών-μελών της ενάντια σε «σκοτεινές» πρακτικές και αυτό είναι κάτι που οι κυβερνήσεις σιγά-σιγά ανακαλύπτουν. Όσο περισσότερο εξοικειώνονται μαζί τους, τόσο πιο πολύ θα «υποφέρουν» εταιρείες σαν τη Google.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

top